Ta strona używa cookies, abyś mógł z niej łatwiej korzystać. Jeśli nie zgadzasz się na to, możesz zmienić ustawienia w swojej przeglądarce. Zamknij

  • Autorka: Małgorzata Taraszkiewicz

    Przez inteligencję emocjonalną rozumieć można zdolność do rozumienia i rozpoznawania stanów emocjonalnych własnych oraz innych osób, jak również zdolność używania (i kontrolowania) własnych emocji oraz radzenia sobie ze stanami emocjonalnymi innych osób. Czy warto być inteligentnym emocjonalnie? Jak najbardziej tak! Oczywiście nie każdy człowiek jest erudytą emocjonalnym, co oznacza, że nie każdy potrafi swobodnie i precyzyjnie nazywać odczuwane przez siebie emocje i stany emocjonalne. Ale można nauczyć się tego poprzez ćwiczenia i uważną praktykę. Więcej, trzeba się tego uczyć, aby nasze życie nie było roztrzaskiwane emocjami i aby właśnie – własnymi emocjami skutecznie zarządzać, nie pozwalać, aby to one targały nami ze wszystkimi negatywnymi konsekwencjami dla zdrowia i życia. Jak radzić sobie z emocjami - będzie o tym mowa w tym właśnie kursie. 

    Kurs w zamyśle przeznaczony jest dla edukatorów prowadzących zajęcia w szkołach i poza szkołą. Tematyka kursu może okazać się interesująca dla wszystkich osób, które chcą uzyskać lepszą kontrolę nad swoimi emocjami. Tak naprawdę poruszamy zagadnienia, które dotyczą bezpośrednio każdego człowieka.

    Przejdź do WERSJI DEMO kursu (zaloguj się jako Gość).

    Aby skorzystać z pełnego szkolenia, należy wykupić dostęp w sklepie Edustore.eu. 

    Uwaga - kurs e-learning SIŁA I ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA NAUCZYCIELA zawiera jako integralną swoją część rozdział dotyczący inteligencji emocjonalnej, który jest tożsamy z niniejszym kursem.

    Guest access
  • Autorka: Małgorzata Taraszkiewicz

    Co to jest asertywność? Potocznie w języku angielskim używane jest w znaczeniu „pewność siebie”. I w takim znaczeniu używane jest także w języku polskim, a więc osoba asertywna to osoba pewna siebie z adekwatnym poczuciem własnej wartości. Inaczej, realizująca własny program życiowy w oparciu o swoje potrzeby, w odpowiedniej zgodzie z potrzebami innych.

    Zaproponujemy taką oto psychologiczno-geograficzną metaforę asertywności: jest to pewien styl podróżowania przez życie z dużą świadomością własnego kierunku, własnego celu, własnych potrzeb. Niezbędnikiem dla takiego podróżowania jest dobra mapa swych potrzeb i rozeznanych możliwości (wiem czego chcę, co mogę) oraz wartości (co jest dla mnie ważne). Potrzebny jest także wewnętrzny kompas (który mnie informuje, czy zbliżam się do swego celu, czy oddalam, czy może dryfuję w nieznanym kierunku).

    Przejdź do WERSJI DEMO kursu (zaloguj się jako Gość).

    Aby skorzystać z pełnego szkolenia, należy wykupić dostęp w sklepie Edustore.eu. 

    Uwaga - kurs e-learning SIŁA I ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA NAUCZYCIELA zawiera jako integralną swoją część rozdział dotyczący asertywności, który jest tożsamy z niniejszym kursem.

    Guest access
  • Autorka: Małgorzata Taraszkiewicz

    Nauczyciel pracuje całym sobą, pracuje „na żywo”, eksploatując – czasem znacznie, swoje wewnętrzne zasoby. Bez dopływu energii, bez pracy nad sobą i dla swojego rozwoju – może to doprowadzić do obniżenia efektywności działania, poczucia zmęczenia, chorób, a w końcu także do wypalenia zawodowego.

    W szkole inwestuje się sporo w kursy doskonalenia zawodowego, ale kursy te najczęściej dotyczą relacji nauczyciel-uczeń, czyli „obsługi ucznia” - rzadko natomiast obszaru rozwoju osobistego nauczyciela. Tym szkoleniem e-learning chcielibyśmy wypełnić lukę i przekazać doświadczenia zebrane przy okazji szkoleń i bezpośrednich rozmów z nauczycielami.

    Kurs podzielony został na cztery części. W pierwszej kolejności zajmiemy się inteligencją emocjonalną, następnie asertywnością, efektywnością oraz kreatywnością. Kurs kończą dwie gry. Gra w "podszepty z kosmosu" jest dokładnie o tym, co zapowiada. Wylosujesz wskazówkę do refleksji. Działa zawsze – jeśli w nią uwierzysz. A druga gra – dla rozwijania poczucia humoru – czego nigdy nie za wiele!

    Aby skorzystać ze szkolenia, należy wykupić dostęp w sklepie Edustore.eu.

  • Autorka: Małgorzata Taraszkiewicz

    Przez inteligencję emocjonalną rozumieć można zdolność do rozumienia i rozpoznawania stanów emocjonalnych własnych oraz innych osób, jak również zdolność używania (i kontrolowania) własnych emocji oraz radzenia sobie ze stanami emocjonalnymi innych osób. Czy warto być inteligentnym emocjonalnie? Jak najbardziej tak! Oczywiście nie każdy człowiek jest erudytą emocjonalnym, co oznacza, że nie każdy potrafi swobodnie i precyzyjnie nazywać odczuwane przez siebie emocje i stany emocjonalne. Ale można nauczyć się tego poprzez ćwiczenia i uważną praktykę. Więcej, trzeba się tego uczyć, aby nasze życie nie było roztrzaskiwane emocjami i aby właśnie – własnymi emocjami skutecznie zarządzać, nie pozwalać, aby to one targały nami ze wszystkimi negatywnymi konsekwencjami dla zdrowia i życia. Jak radzić sobie z emocjami - będzie o tym mowa w tym właśnie kursie. 

    Kurs w zamyśle przeznaczony jest dla edukatorów prowadzących zajęcia w szkołach i poza szkołą. Tematyka kursu może okazać się interesująca dla wszystkich osób, które chcą uzyskać lepszą kontrolę nad swoimi emocjami. Tak naprawdę poruszamy zagadnienia, które dotyczą bezpośrednio każdego człowieka.

    Aby skorzystać ze szkolenia, należy wykupić dostęp w sklepie Edustore.eu.

    Uwaga - kurs e-learning SIŁA I ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA NAUCZYCIELA zawiera jako integralną swoją część rozdział dotyczący inteligencji emocjonalnej, który jest tożsamy z niniejszym kursem.

  • Autorka: Małgorzata Taraszkiewicz

    Co to jest asertywność? Potocznie w języku angielskim używane jest w znaczeniu „pewność siebie”. I w takim znaczeniu używane jest także w języku polskim, a więc osoba asertywna to osoba pewna siebie z adekwatnym poczuciem własnej wartości. Inaczej, realizująca własny program życiowy w oparciu o swoje potrzeby, w odpowiedniej zgodzie z potrzebami innych.

    Zaproponujemy taką oto psychologiczno-geograficzną metaforę asertywności: jest to pewien styl podróżowania przez życie z dużą świadomością własnego kierunku, własnego celu, własnych potrzeb. Niezbędnikiem dla takiego podróżowania jest dobra mapa swych potrzeb i rozeznanych możliwości (wiem czego chcę, co mogę) oraz wartości (co jest dla mnie ważne). Potrzebny jest także wewnętrzny kompas (który mnie informuje, czy zbliżam się do swego celu, czy oddalam, czy może dryfuję w nieznanym kierunku).

    Aby skorzystać ze szkolenia, należy wykupić dostęp w sklepie Edustore.eu.

    Uwaga - kurs e-learning SIŁA I ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA NAUCZYCIELA zawiera jako integralną swoją część rozdział dotyczący asertywności, który jest tożsamy z niniejszym kursem.

  • Autorka: Małgorzata Taraszkiewicz

    Wykonując jakąkolwiek pracę, na jakimkolwiek stanowisku, w zależności od sytuacji funkcjonujemy w wielu rolach. Każda rola ma swoją definicję i dotyczy innego nieco obszaru działania. Aby sprawnie funkcjonować powinniśmy umieć się sprawnie poruszać się we wszystkich rolach, które odgrywamy. No i właśnie w tym problem. Pewne role są odgrywane jakby to robili wybitni aktorzy, pewne zaś są grane przez aktorów słabszych, słabo zmotywowanych do grania lub wręcz przez "nieudaczników". Jak w teatrze.

    W tym kursie omówimy 12 uniwersalnych ról wpływających na efektywność działania życiowego i zawodowego. Otrzymana mapa efektywności zwizualizuje obszary sukcesów i obszary porażek, czyli tych wymagających określonych inwestycji. Zajmiemy się także analizą kompetencji ogólnych i specyficznych istotnych dla sukcesu zawodowego (nastawienie na sukces, automotywacja, sprawność myślenia, inteligencja, kondycja psychiczna, kondycja fizyczna, organizacja pracy własnej, szybkość uczenia się i korygowania zachowań, zdolność do intensywnej pracy, kreatywność, odporność na stres i niepowodzenia, umiejętność współpracy z innymi).

    Całość stanowi próbę diagnozy osobistej efektywności życiowej, w tym zawodowej.

    Aby skorzystać ze szkolenia, należy wykupić dostęp w sklepie Edustore.eu.

    Uwaga - kurs e-learning SIŁA I ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA NAUCZYCIELA zawiera jako integralną swoją część rozdział dotyczący efektywności osobistej, który jest tożsamy z niniejszym kursem.

  • Autorka: Małgorzata Taraszkiewicz

    Gdyby niektórym z ludzi nie udało się „oderwać” od schematu, jakie narzuca szkoła i wychowanie, zapewne jeszcze tkwilibyśmy w minionych epokach. Na szczęście jak widzimy - wielu ludziom się udawało się myśleć kreatywnie i kombinować (przy czym uwaga! – to drugie słowo pochodzi od „łączyć”, „łączyć na nowo, w nowe układy i stany”, jak i co zmienić na inne, w jakiś sposób lepsze lub zupełnie nowe). Dzięki temu osiągnęliśmy i osiągamy wyższy stopień rozwoju społecznego.

    Każdy może swoją kreatywność rozwijać, tak jak ćwiczymy swoją kondycję fizyczną. Im bardziej ćwiczymy, tym się lepiej czujemy i piękniej wyglądamy. Tak samo jest z myśleniem. Ćwicz więc myślenie! Porusz głową! Rozruszaj leniwe komórki! Pogimnastykuj we wszystkie strony! Daj sobie szansę! Pamiętaj - Twój umysł zna odpowiedź na każde pytanie! Kreatywności nie da się "opowiedzieć" - musisz ją odkryć w swoim myśleniu. Wyjść "poza pudełko" (ang. thinking outside the box). I o tym właśnie będzie to szkolenie. 

    Aby skorzystać ze szkolenia, należy wykupić dostęp w sklepie Edustore.eu.

    Uwaga - kurs e-learning SIŁA I ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA NAUCZYCIELA zawiera jako integralną swoją część rozdział dotyczący kreatywności, który jest tożsamy z niniejszym kursem.